جدیدترین آرشیو موسیقی جدیدترین آرشیو موسیقی .

جدیدترین آرشیو موسیقی

آشنایی با شادمهر عقیلی خواننده خوش صدا و توانای پاپ

شادمهر عقیلی پس از منتشر کردن چند آلبوم و قطعاتی همچون یاس کبود که به حضرت فاطمه زهرا (س) تقدیم شده بود، توانست توجه افراد مذهبی را نیز به سمت آثارش جذب کند. اولین آلبوم شادمهر عقیلی که بارها با صدای خودش از تلویزیون ایران پخش شد معبود نام داشت، آلبوم بعدی او بنام دهاتی در سال ۱۳۷۸ منتشر شد. شرکت پخش کننده آلبوم دهاتی برای گرفتن مجوز با موانعی از سوی وزارت ارشاد روبرو شد به طوری که شادمهر بارها مجبور شد ترانه‌ های این کار را بازخوانی و اصلاح کند. این آلبوم باعث تحولی عظیم در موسیقی پاپ بعد از انقلاب شد. آلبوم دهاتی رکورد دار فروش موسیقی بعد از انقلاب در ایران شد که طبق گفته خودش تیراژ این آلبوم ده میلیون نسخه بود. بازی در فیلم‌های پر پرواز و شب برهنه باعث افزایش حساسیت روی کارهای وی شد. گرفتن مجوز برای کاست بعدی یعنی آلبوم آدم و حوا دو سال ادامه پیدا کرد و آلبوم به طور غیر رسمی در ایران پخش شد. در همین حین فشار و محدودیت این قدر روی شادمهر زیاد شد که حتی او اجازه ورود به استودیوهای رسمی موسیقی را هم نداشت و نوازندگی او برای سایر هنرمندان هم ممنوع شد. شادمهر که عرصه را برای کار تنگ می‌دید در سال 1381 ابتدا به کانادا و سپس به ایالات متحدهٔ آمریکا مهاجرت کرد و در آنجا فعالیت‌ هایش را ادامه داد. شادمهر عقیلی با ترانه سراهایی همچون نیلوفر لاری پور، مونا برزویی، جواد شریف پور، شاهکار بینش پژوه، فرید احمدی، شیدا شفیعی، محمدعلی بهمنی، پاکسیما زکی‌پور، آزیتا قاسمی، صمد وفایی، فرزاد حسنی، بابک روزبه و یغما گلرویی همکاری داشت.

ازدواج و فرزند شادمهر عقیلی

ملیسا میسا دختر فلیپینی الاصل است که متولد سن دیه گو ایالت کالیفرنیاست. او فارغ التحصیل رشته طراحی صحنه تئاتر از دانشگاه سن دیه گو است. او علاقمند به طراحی جواهرات بود و در طراحی مروارید حتی مدرک هم دارد. او در طراحی ها موفق نبود و به رقص روی آورد. او در دو کمپانی عضو است و به کشورهای زیادی سفر کرد حتی مدتی در آلمان نیز زندگی کرد. آشنایی او با شادمهر نیز به واسطه حضور در ویدئوهای شادمهر بود. او مسلط به زبان فلیپینی است و هنوز در طراحی مرواریدهای فیلیپینی کار می کند. شادمهر عقیلی هم اکنون صاحب یک دختر به اسم ملینا می باشد.

آلبوم های شادمهر عقیلی

بهار من (بی کلام 1376) - فصل آشنایی (کار مشترک 1377) - مسافر (1377) - دهاتی (1378) - مشق سکوت (بی کلام 1378) - نغمه‌های شرقی (بی کلام 1378) - فریبا (غیر رسمی 1379) - پر پرواز (موسیقی فیلم پر پرواز 1379) - آدم و حوا (غیر رسمی 1380) - خیالی نیست (بعد از مهاجرت 1381) - دوری و پشیمانی (غیر رسمی 1382) - آدم فروش (1383) - آدم فروش (1385) - سبب (1387) - تقدیر (1388) - طرفدار (1391) - تجربه کن (1395) - تصویر (1396)


برچسب: بیوگرافی، شادمهر عقیلی، خواننده ایرانی، موسیقی پاپ، خواننده پاپ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۳۲:۵۵ توسط:Vilana موضوع: بیوگرافی هنرمندان نظرات (0)